Nytt uppdrag, hålla sjöfartskoll

Börjar närma mig Åland igen efter några intensiva och spännande dagar i Polen, Olsztyn. Jag är stärkt i uppfattningen att BSPC-samarbetet är oerhört viktigt för Åland att ta del i. Det är vår enda på riktigt internationella plattform där vår betydelse inte hänger på hur många invånare vi har utan vilka idéer vi bär med oss.

Personligen ser jag efter konferensen i Polen fram mot att inleda ett uppdrag som sjöfartsrapportör tillsammans med Jochen Schulte från parlamentet i Mecklenburg-Vorpommern där 1,6 miljoner invånare bor. Tillsammans ska han som ordförande och jag hålla ögonen på alla sjöfarts- och transportsektor i Östersjön och avge rapporter till det politiska ledarskapet inom BSPC-familjen. Det ska bli mycket intressant och även nyttigt för hela Åland.
Jag och Jochen Schulte ska bevaka och rapportera om sjöfart och transport i Östersjön.

Kommentarer

Populära inlägg